
Interna finansijska kontrola u javnom sektoru
Interna finansijska kontrola u javnom sektoru predstavlja ključni aspekt upravljanja javnim sredstvima u Republici Srbiji. Ovaj sistem kontrole obuhvata različite komponente, uključujući finansijsko upravljanje i kontrolu, internu reviziju, harmonizaciju i koordinaciju finansijskog upravljanja i kontrole, što se obavlja kroz Centralnu jedinicu za harmonizaciju u okviru Ministarstva finansija.
Finansijsko upravljanje i kontrola
Finansijsko upravljanje i kontrola predstavljaju sistem politika, procedura i aktivnosti koje uspostavljaju rukovodilaci organizacije, a kojim se upravljajući rizicima obezbeđuje uveravanje u razumnoj meri da će se ciljevi organizacije ostvariti na pravilan, ekonomičan, efikasan i efektivan način.
Interna revizija je aktivnost koja pruža nezavisno objektivno uveravanje i savetodavna aktivnost, sa svrhom da doprinese unapređenju poslovanja organizacije. Ona igra ključnu ulogu u sistematičnom i disciplinovanom procenjivanju i vrednjenju upravljanja rizicima, kontrole i upravljanja organizacijom, pružajući nezavisnu garanciju efikasnog funkcionisanja procesa upravljanja rizicima, sistema upravljanja i internih kontrola.
Centralna jedinica za harmonizaciju je odgovorna za koordiniranje, praćenje rezultata rada i sagledavanje kvaliteta sistema finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije u javnom sektoru. Takođe, obavlja poslove stručnog osposobljavanja, sertifikacije i nadzora nad radom internih revizora.
Integrisani sistem interne finansijske kontrole u javnom sektoru predstavlja važan korak u upravljanju javnim sredstvima i ostvarivanju principa dobrog finansijskog upravljanja, što obezbeđuje da se sredstva upravljaju na odgovoran i efikasan način, doprinoseći na kraju stvaranju “vrednosti za novac”.
